Sport elektroniczny, nazywany inaczej e-sportem to forma zawodów, w której zawodnicy rywalizują w rozgrywce w grę komputerową. E-sport często przybiera formę zorganizowanych, wieloosobowych konkursów gier wideo, szczególnie między profesjonalnymi graczami, indywidualnie lub w zespołach. Chociaż zorganizowane konkursy od dawna są częścią kultury gier wideo, odbywały się one w dużej mierze między amatorami. Na początku XXI wieku, kiedy udział profesjonalnych graczy i widzów w tych wydarzeniach za pośrednictwem transmisji na żywo zwiększył się, odnotował duży wzrost popularności. Turnieje e-sportowe są prawie zawsze fizycznymi wydarzeniami, które odbywają się przed publicznością na żywo, z sędziami lub osobami monitorującymi pod kątem oszustwa. Najpopularniejsze gatunki gier wideo związanych z e-sportem to: strategia czasu rzeczywistego, strzelanie z perspektywy pierwszej osoby oraz wieloosobowe areny bitewne online. Około 85% osób oglądających te sporty elektroniczne to mężczyźni, a pozostałe 15% to kobiety. 60% z nich koncentruje się w wieku od 18 do 34 lat.